هیأت تکواندو شهرستان اصفهان

*** به وبلاک هیأت تکواندو شهرستان اصفهان خوش آمدید ***

هیأت تکواندو شهرستان اصفهان

*** به وبلاک هیأت تکواندو شهرستان اصفهان خوش آمدید ***

هفته دفاع مقدس گرامی باد...

جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۵ ب.ظ

به بهانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغازین روزهای رشادت رزمندگان اسلام، یادنامه‌ بسیار مختصری که پیش روی شماست، تصویرگر چهره جوان مومن و غیرتمندی است که در عرصه ورزش تکواندو صاحب نام بود. همو که در عین شادابی جسم و جوانی و شهرت آگاهانه دست از جان شسته و عازم جبهه‌ها شد و با بذل جان خود به لقاء الله پیوست تا ورزشکاران امروز بدانند جوانمردی است که می‌ماند.

شهید محمد قورچانی
تاریخ تولد: 1331/1/2
محل تولد: خورزان خمینی شهر
تاریخ شهادت: 1361/1/3
نحوه شهادت:
محل شهادت: شوش
محل دفن: گلزار شهیدان شهرستان خمینی شهر
عملیات: فتح
آخرین مسئولیت: فرمانده گردان تیپ ۲۵ کربلا

مختصری از زندگی نامه شهید:
استاد محمد قورچانی در دوم فروردین ماه ۱۳۳۱ در محله خوزان خمینی شهر اصفهان چشم به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی و نوجوانی و ادامه تحصیل جهت اخذ مدرک دیپلم به تهران عزیمت کرد و در سال ۱۳۴۸ تکواندو را نزد استاد کره ای به نام جونگ که دان شش داشت فراگرفت.
در سال ۱۳۵۰ پس از بازگشت از تهران بنیانگذار تکواندو در اصفهان شد و باشگاه ورزشی والعصر را در ملک شهر تأسیس کرد و در بین شاگردان به استاد (قوچانی) معروف شد. ایشان کلاس را با قرائت سوره والعصر شروع می کرد و برای شاگردان از پرورش روح جوانمردی و فتوت سخن می گفت. استاد بسیار در کلاس جدی و متناسب با روحیات شاگردان با آنها ارتباط برقرار می‌کرد. در سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو پسر و یک دختر به نام‌های امیر (دارای مدرک دکترای داروسازی)‌ و حسین (لیسانس مکانیک)‌ و زهرا (لیسانس مامایی) شدند.
پس از درگیری در فلسطین و لبنان، وی به همراه شهید دکتر چمران و تعدادی از ورزشکاران باشگاه به عنوان یک چریک به لبنان رفت و به آموزش نیروهای فلسطینی و مبارز اسرائیل غاصب پرداخت و در آنجا به ابوفاضل معروف شد.
پس از حمله عراق به ایران در سال ۱۳۵۹، به همراه جمعی از ورزشکاران باشگاه (کمربند مشکی‌های آن زمان) در روزهای اول جنگ در جبهه حاضر شد و به همراه دکتر شهید چمران نقش بسزایی در دفاع مقدس داشت. ایشان فرمانده گردان تیپ ۲۵ کربلا بود و سرانجام در سوم فروردین 1361 در عملیات فتح در جبهه شوش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید در تهران و سپس در اصفهان تشییع، و سر انجام در گلزار شهیدان شهرستان خمینی شهر به خاک سپرده شد.
بسیاری از پیشکسوتان امروز تکواندو اصفهان
و در واقع بسیاری از داوران و مربیان رده بالای فدراسیون تکواندو از شاگردان استاد شهید محمد قورچانی به حساب می آیند.

یاد و خاطره این شهید والا مقام گرامی باد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
هیأت تکواندو شهرستان اصفهان